Informacja o zakresie działalności w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR)
Informacja o zakresie działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Stanisława Gabryela w Gorlicach w tekście łatwym do czytania i zrozumienia.

© European Easy-to-Read Logo: Inclusion Europe. More information at www.inclusion-europe.eu/easy-to-read”
Biblioteka to miejsce, w którym są gromadzone i wypożyczane zbiory.
Zbiory to książki, czasopisma i inne materiały.
Gromadzenie zbiorów to ich szukanie, wybieranie i kupowanie.
Kupione zbiory muszą być przygotowane do wypożyczenia, czyli nadaje się im numer i odbija pieczątkę.
Udostępnianie zbiorów to wypożyczanie książek, czasopism i innych materiałów przez czytelników.
Zbiory gromadzi i udostępnia bibliotekarz, czyli pracownik Biblioteki, robi to po to aby każdy czytelnik mógł je wypożyczyć.
Wypożyczyć to znaczy zabrać do domu albo oglądać i czytać na miejscu w Bibliotece.
Czytelnik to osoba, która zapisała się do Biblioteki i ma kartę biblioteczną.
Jak się zapisać do Biblioteki?
Do Biblioteki możesz zapisać się w każdym dziale biblioteki.
Zapisu dokona pracownik Biblioteki.
Będzie potrzebny Twój dowód osobisty.
Otrzymasz własną kartę biblioteczną.
Przychodź z nią, aby wypożyczyć zbiory.
Pamiętaj o terminowym zwrocie materiałów, wypożyczamy je na 30 dni z możliwością wydłużenia tego czasu.
W Bibliotece jest możliwość bezpłatnego skorzystania z komputera i z Internetu.
Można też drukować i skanować.
W Bibliotece odbywają się różne spotkania: autorskie, tematyczne, klubów czytelniczych, wystawy, lekcje biblioteczne.
Lokalizacja
Miejska Biblioteka Publiczna im. Stanisława Gabryela (często używamy skrótu MBP w Gorlicach).
Budynek główny znajduje się na ulicy Jagiełły 1.
Naprzeciw Poczty Głównej w Gorlicach.
Tak wygląda budynek Biblioteki:

Biblioteka jest czynna od poniedziałku do soboty.
W poniedziałek od 9 do 18.
We wtorek od 9 do 17.
W środę od 9 do 17.
W czwartek od 12 do 16.
W piątek od 9 do 17.
W sobotę od 8 do 13.
Jeżeli chcesz skontaktować się z biblioteką telefonicznie, zadzwoń na numer: 18 352 19 62.
Biblioteka posiada 3 filie.
- Filia Biblioteka Naukowo-Techniczna, przy ulicy Michalusa 1G (budynek AP-Media), telefon 18 534 65 65, e-mail: bnt@mbpgorlice.info
- Filia Magdalena, przy ulicy Słonecznej 2 (budynek spółdzielni mieszkaniowej), telefon 18 352 54 13, e-mail: magdalena@mbpgorlice.info
- Filia Zawodzie, przy ulicy Pod Lodownią 12, 18 352 68 88, e-mail: zawodzie@mbpgorlice.info






.jpg)




































